פיתוח ישראלי: חולצה שתזהיר מפני התקף לב

    אברהם זילבר No Comments on פיתוח ישראלי: חולצה שתזהיר מפני התקף לב
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברה ישראלית בשם הלת'ווטש (Healthwatch) פיתחה חולצה שבתוכה ארוגים חוטים מוליכים אשר במגע עם הגוף מהווים למעשה 12 נקודות מגע של EKG. כך פורסם הבוקר ב'גלובס'

    ד"ר יורם רומם טיפל באביו חולה הלב וניסה לעשות סדר בכל הסימפטומים – המדאיגים והמדאיגים פחות – אשר הופיעו בתוצאות הבדיקות של האב. רומם שימש בעבר כמנכ"ל וכיו"ר בחברות תוכנה מובילות כמו סאפיינס, ESI, אומניווי, טרנסטק ואחרות. רומם הוא גם אחד המייסדים של פנגו, אשר מאפשרת לשלם עבור חניה באמצעות הטלפון הסלולרי.

    רומם, טייס לשעבר, הצטער על כך שבניגוד למטוסים – בתחום הבריאות אין "נורות בקרה" אשר מאותתות על מצב חירום, והחליט ליצור מנגנון כזה. בעקבות כך הוא הקים את חברת הלת'ווטש (Healthwatch)

    רובין אומר ל'גלובס' כי "כל דחיה של 20 דקות בטיפול בהתקף לב, מעלה את הסיכון לתמותה. מאידך, אנחנו לא רוצים לשלוח אנשים למיון בעקבות כל כאב קל בחזה".

    המכשיר שמסוגל לספק התראה אמינה (אך לא מושלמת), הוא EKG, אולם זה מכשיר שמוצב בקליניקות רפואיות או בבתי חולים, ולא זמין לאדם בביתו. הלת'ווטש החליטה להפוך את ה-EKG לזמין ובנוסף "להצמיד" אותו לגוף המטופל במשך 24 שעות ביממה, כך שתוכל להתריע על התקף המגיע.



    0 תגובות